Katedra Logistyki i Marketingu powstała w dniu 1 października 1992 roku (początkowo pod nazwą Katedry Marketingu do 1996 roku). Założycielem i kierownikiem Katedry do 2014 roku był prof. zw. dr hab. Piotr Blaik nagrodzony m.in. nagrodą Marszałka Województwa Wielkopolskiego Professor Opoliensis za najważniejszą pracę naukową (autorską “Logistyka – koncepcja zintegrowanego zarządzania” oraz za pracę zbiorową “Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem”).
Aktualnie w Katedrze Logistyki i Marketingu zatrudnionych jest siedem osób, w tym:
- dr hab. Sabina Kauf, prof. UB (Kierownik Katedry)
- mgr Natalia Boichuk
- dr Anna Bruska
- dr hab. inż. Rafał Matwiejczuk, prof. UB
- dr inż. Iwona Pisz
- dr Dorota Potwora
- dr Sabina Wyrwich – Płotka
- mgr inż. Marlena Jaworska
Wieloletnimi pracownikami Katedry Logistyki i Marketingu byli: prof. dr hab. Piotr Blaik, dr Tadeusz Pokusa, dr Witold Potwora, dr hab. Adam Sadowski, prof. UB.
Podstawowe kierunki badań naukowych Katedry
Badania realizowane w Katedrze, m.in. w ramach kolejnych edycji badań statutowych i badań własnych poszczególnych pracowników Zakładu, koncentrują się wokół kluczowych obszarów problemowych współczesnej logistyki i marketingu, a w szczególności:
- podstawowych wymiarów współczesnej logistyki i zarządzania logistycznego,
- logistycznego zarządzania łańcuchem tworzenia wartości,
- logistycznych determinant zarządzania przedsiębiorstwem,
- kompetencji logistyki w zarządzaniu przedsiębiorstwem,
- kształtowania strategii i struktur marketingu w systemie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem,
- determinant i przejawów integracji logistyki i marketingu,
- logistyki i marketingu w zarządzaniu regionem,
- zarządzania projektami logistycznymi.
Wśród badań przeprowadzonych w Katedrze Logistyki i Marketingu szczególne miejsce zajmuje projekt badawczy (grant) pt. „Logistyczne determinanty zarządzania przedsiębiorstwami”, finansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zrealizowany w latach 2009-2011 przez zespół w składzie: Piotr Blaik (kierownik projektu), Anna Bruska, Sabina Kauf oraz Rafał Matwiejczuk. Wyniki szeroko zakrojonych i w znacznej mierze unikalnych na polskim gruncie badań zostały opublikowane m.in. w monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, „Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian”, PWE, Warszawa 2013.
Katedra Logistyki i Marketingu jest współorganizatorem cyklicznej konferencji naukowej „Logistyka w naukach o zarządzaniu”, w tym głównym organizatorem konferencji w 2017 roku .
Baza o Zarządzaniu Łańcuchem Dostaw
Baza wiedzy, jest zbiorem artykułów przedstawiających zagadnienia z zakresu logistyki. Celem strony jest przekazywanie praktycznej wiedzy z obszaru zarządzania łańcuchem dostaw.
Wielkopolskie Akademickie Forum Logistyki
Wielkopolskie Akademickie Forum Logistyki jest ogólnokrajowym studenckim czasopismem internetowym, na forum którego prezentowane będą badania naukowego realizowane przez studentów.
Papier firmowy – Wydział Ekonomiczny
Katedra Logistyki i Marketingu