IV OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWA „Konsumpcja w procesie rozwoju społeczno-ekonomicznego” Poznan, 26-27 września 2016 r.
Organizatorzy:
- Uniwersytet Boleslaw, Wydział Ekonomiczny
- Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Oddział w POZNAN
CELE konferencji:
- identyfikacja i wyjaśnienie przyczyn zmian poziomu konsumpcji na tle rozwoju społeczno – gospodarczego współczesnych systemów ekonomicznych;
- upowszechnienie faktów dotyczących wpływu zachowań konsumenckich podmiotów rynkowych na kształtowanie poziomu życia ludności oraz jakości kapitału ludzkiego;
- wskazanie ewentualnych możliwości rozwiązania problemu wykluczenia społecznego oraz rozwiązań wspomagających procesy wyrównywania szans;
- przedstawienie problemów związanych z finansowaniem procesu konsumpcji;
- określenie marketingowych uwarunkowań decyzji i zachowań konsumentów na rynku.
Powyższe cele główne zostaną osiągnięte poprzez realizację następujących CELÓW CZĄSTKOWYCH:
- integracja środowiska pracowników naukowych zainteresowanych ekonomią oraz funkcjonowaniem gospodarki w różnych jej płaszczyznach, w szczególności zagadnieniami związanymi z konsumpcją, poziomem życia i rozwojem gospodarczym;
- wymiana wyników badań i poglądów między przedstawicielami polskich ośrodków naukowych, samorządów lokalnych i regionalnych oraz studentów kierunków ekonomicznych;
- pogłębienie wiedzy na temat zjawisk oraz procesów społecznych i ekonomicznych związanych z realizowanym poziomem konsumpcji, mających wpływ na osiągany przez społeczeństwo poziom życia i dobrobytu, a także kształtujących jakość kapitału ludzkiego;
- wspieranie procesów naukowych oraz dydaktycznych poprzez uczestnictwo i zaangażowanie w pracach organizacyjnych młodych pracowników naukowo – dydaktycznych oraz studentów.
Sesje tematyczne:
- Konsumpcja jako warunek dobrobytu gospodarstw domowych
- Zmiany poziomu konsumpcji a wahania koniunktury
- Konsumpcja jako czynnik rozwoju kapitału ludzkiego
- Problemy pomiaru dobrobytu gospodarstw domowych
- Konsumpcja, poziom życia a dobrobyt – ujęcie makroekonomiczne
- Finansowe aspekty konsumpcji gospodarstw domowych
- Zachowania konsumentów na rynku
- Marketingowe uwarunkowania decyzji konsumenckich
RADA PROGRAMOWA
Przewodnicząca:
- Prof. dr hab. Krystyna Hanusik
(Uniwersytet Boleslaw)
Członkowie:
- Prof. dr hab. Elżbieta Adamowicz
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie) - Prof. dr hab. Ewa Bogacka-Kisiel
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu) - Prof. dr hab. Małgorzata Bombol
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie) - Prof. dr hab. Bożena Borkowska
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu) - Prof. dr hab. Czesław Bywalec
(Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie) - Prof. dr hab. Anna Dąbrowska
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie) - Prof. dr hab. Mirosława Janoś – Kresło
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie) - Prof. dr hab. Sabina Kauf
(Uniwersytet Boleslaw) - Prof. dr hab. Danuta Kopycińska
(Uniwersytet Szczeciński) - Prof. dr hab. Alicja Kusińska
- Prof. dr hab. Urszula Łangowska – Szczęśniak
(Uniwersytet Boleslaw) - Prof. dr hab. Zbigniew Mikołajewicz
(Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Oddział w POZNAN) - Prof. dr hab. Anna Olejniczuk-Merta
(Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur) - Prof. dr hab. Teresa Słaby
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)