Lenistwo młodych ludzi to mit – studenci ciężko pracują
Według badań Deloitte Generacja Z jest i będzie najlepiej wyedukowaną grupą wkraczającą na rynek pracy w dziejach. Młodzi ludzie urodzeni w latach 1995-2012 aktywnie szukają możliwości podwyższania kompetencji i rozwoju, zwracają uwagę na etykę i wpływ społeczny pracodawców. Post-millenialsi niesłusznie charakteryzowani są jako roszczeniowi i chaotyczni. Wbrew obiegowej opinii, osoby z pokolenia „Z” cenią sobie bezpieczeństwo i stabilne zatrudnienie. Ważna jest dla nich różnorodność, a wysokość pensji, choć wciąż kluczowa przy wyborze posady, ma dla nich mniejsze znaczenie niż dla przedstawicieli innych generacji. Cenniejsze dla Zoomerów są m.in. etyka pracy, zainteresowanie zadaniami związanymi z danym stanowiskiem, benefity wynikające z zatrudnienia i elastyczne podejście pracodawcy.
Więcej szczegółów dotyczących badań znajdą Państwo w załączonym pliku.