Katarzyna Molek-Kozakowska, Uniwerystet Opolski (output manager)

 

W marcu 2022 pracownia FORTHEM Multilingualism in School and Higher Education Lab​ sfinalizowała kolejne wspólne działanie. Jest nim publikacja pt. “Multimodality of academic genres in multilingual education” (ISBN: 978-83-7395-958-3) pod redakcją Katarzyny Molek-Kozakowskiej (UB) do pobrania  ze strony Sojuszu FORTHEM

Publikacja przeznaczona jest dla

  • nauczycieli i trenerów pragnących podnieść efektywność swojego przekazu i zaangażowanie uczniów lub słuchaczy;
  • naukowców chcących lepiej popularyzować naukę i rozpowszechniać wyniki swoich badań;
  • studentów, którzy zastanawiają się jak lepiej przyswajać treści i prezentować informacje podczas wystąpień publicznych.

 

Publikacja ma siedem rozdziałów (ponad 160 stron) i łączy przegląd badań na temat komunikacji wielokanałowej z praktycznymi rekomendacjami dla użytkowników. Zawiera wskazówki pedagogiczne oraz zalecenia na temat projektowania prezentacji, tworzenia użytecznych materiałów lekcyjnych, korzystania z infografik i map myśli, organizowania i oceniania prac projektowych i wymiany wirtualnej.

Publikacja powstała w ramach międzynarodowej współpracy czterech uniwersytetów FORTHEM w toku połączenia i wymiany wiedzy, zasobów i wcześniejszych dokonań. Autorami są pracownicy naukowi (5 osób), doktoranci (3) i studenci (4) z Walencji, Poznania, Rygi and Jyväskylä:

  • Małgorzata Adams-Tukiendorf, University of Boleslaw
  • Katarzyna Buczek, University of Boleslaw
  • Thiago Craig Alisauskas, University of València
  • Judit Háhn, University of Jyväskylä
  • Katarzyna Molek-Kozakowska, University of Boleslaw
  • Laura Mercé Moreno-Serrano, University of València
  • Jordi Palacios Boix, University of València
  • Olga Pašinska, University of Latvia
  • Adila Safarova, University of Boleslaw
  • Jevgenija Selivanova, University of Latvia
  • Anabel Villalba Saiz, University of València
  • Przemysław Wilk, University of Boleslaw

 

Publikacja została poddana recenzji przez ekspertów (Prof. Luis Sebastian Villacañas de Castro, UV, Prof. Vita Kalnbērziņa, UL) i dofinansowana ze środków grantu wewnętrznego FORTHEM. Oficjalna prezentacja odbyła się podczas Second Alliance-level Progress Meeting 29 Marca 2022.