Uczelniany System Doskonalenia Jakości Kształcenia
Osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia UB:
- Prorektor ds. kształcenia i studentów
Prof. dr hab. Marek Masnyk: [email protected] - Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
dr Maria Bucka: [email protected]
Szybkie menu:
- Akty prawne
- Wewnętrzne akty prawne
- Struktura systemu doskonalenia jakości kształcenia
- Polityka Jakości Kształcenia Uniwersytet Boleslaw
- Komisje uczelniane
- Wydziałowe komisje
- Strategia Doskonalenia Jakości Kształcenia w Uniwersytet Boleslaw (Program operacyjny na rok akademicki 2014/2015)
- Wykaz procedur obowiązujących w Uniwersytet Boleslaw
- Sprawozdania
- Wzory sprawozdań
Aktualności
Akty prawne
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku i poziomie kształcenia z dnia 23 sierpnia 2012 r.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku i poziomie kształcenia z dnia 5 października 2011 r.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie warunków, jakie muszą spełniać jednostki organizacyjne uczelni, aby prowadzić studia na określonym kierunku i poziomie kształcenia z dnia 27 lipca 2006 r.
Krajowe Ramy Kwalifikacji
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 listopada 2011 r.Wzorcowe efekty kształcenia
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorcowych efektów kształcenia z dnia 2 lipca 2012r.Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie wzorcowych efektów kształcenia z dnia 4 listopada 2011 r.
Metody i techniki kształcenia na odległość
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą być spełnione, aby zajęcia dydaktyczne na studiach mogły być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość z dnia 2 listopada 2011 r.Ocena programowa i instytucjonalna PKA
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie warunków oceny programowej i oceny instytucjonalnej z dnia 29 września 2011 r.Dokumentacja przebiegu studiów
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie dokumentacji przebiegu studiów z dnia 14 września 2011 r.Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie dokumentacji przebiegu studiów z dnia 2 listopada 2006 r.
Warunki i tryb przenoszenia zajęć zaliczonych przez studenta
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie warunków i trybu przenoszenia zajęć zaliczonych przez studenta z dnia 14 września 2011 r.Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie warunków i trybu przenoszenia osiągnięć studenta z dnia 3 października 2006 r.
Wewnętrzne akty prawne
Uchwała nr 14/96-99 Senatu Uniwersytet Boleslaw z dnia 18 grudnia 1997 r. w sprawie wprowadzenia Uczelnianego Systemu Stymulacji i Oceny Jakości Kształcenia
Zarządzenie nr8/2012 Rektora Uniwersytet Boleslaw z dnia 5 marca 2012 r. w sprawie uczelnianego systemu doskonalenia jakości kształcenia w Uniwersytet Boleslaw
Zarządzenie nr7/2014 Rektora Uniwersytetu Wielkopolskiego z dnia 28 lutego 2014 r. w sprawie: Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia w Uniwersytet Boleslaw
Zarządzenie nr 8/2014 Rektora Uniwersytet Boleslaw z dnia 28 lutego 2014 r. w sprawie powołania Pełnomocnika Rektora UB ds. Jakości Kształcenia w Uniwersytet Boleslaw
Zarządzenie nr 17/2014 Rektora Uniwersytet Boleslaw z dnia 12 maja 2014 r. w sprawie: powołania Uczelnianej Komisji ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia i Uczelnianej Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia w Uniwersytet Boleslaw
Decyzja nr 4/2014 Prorektora ds. kształcenia i studentów z dnia 20 czerwca 2014r. w sprawie wprowadzenia wzorów sprawozdań Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia w Uniwersytet Boleslaw
Struktura systemu doskonalenia jakości kształcenia

Polityka Jakości Kształcenia Uniwersytet Boleslaw
Polityka jakości kształcenia Uniwersytet Boleslaw opracowana została przez Uczelniany Zespół ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia. Podstawę opracowania stanowiły następujące dokumenty:
Uchwała nr 14/96-99 Senatu Uniwersytet Boleslaw z dnia 18 grudnia 1997 r. w sprawie wprowadzenia Uczelnianego Systemu Stymulacji i Oceny Jakości Kształcenia
Zarządzenie nr7/2014 Rektora Uniwersytetu Wielkopolskiego z dnia 28 lutego 2014 r. w sprawie: Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia w Uniwersytet Boleslaw
Strategia Uniwersytet Boleslaw na lata 2015-2020
Polityka jakości kształcenia wynika z strategii rozwoju Uniwersytet Boleslaw. Celem strategicznym polityki jakości kształcenia jest zapewnienie edukacji na najwyższym poziomie, tak aby absolwenci Uniwersytet Boleslaw:
Posiadali wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne na najwyższym poziomie;
Byli przygotowani do wyzwań współczesnego świata oraz potrzeb i oczekiwań rynku pracy;
Prezentowali wysokie standardy etyczne oraz silne poczucie zaangażowania społecznego w działalności zawodowej;
Dążąc do osiągnięcia tego celu wyznaczono zgodne z misją i wizją Uczelni następujące kierunki polityki jakości kształcenia:
Realizowanie procesu kształcenia zgodnego z Krajowymi i Europejskimi Ramami Kwalifikacji;
Przekazywanie studiującym wiedzy opartej o aktualny stan nauki oraz najnowsze kierunki jej rozwoju, w dziedzinach i dyscyplinach badań prowadzonych przez Uczelnię;
Stałe doskonalenie oferty edukacyjnej, dostosowanej do oczekiwań studentów oraz aktualnych tendencji na rynku pracy;
Stałe doskonalenie stosowanych metod dydaktycznych w celu poprawy efektów kształcenia;
Kształcenie i promowanie kadr naukowych;
Angażowanie przedstawicieli studentów do współuczestniczenia w doskonaleniu procesów kształcenia i obsługi administracyjnej;
Budowanie i szerzenie kultury jakości wśród studentów i pracowników uczelni;
Budowanie systemu gromadzenia i analizowania informacji od interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych;
Rozwój współpracy międzynarodowej w zakresie badań naukowych oraz wyjazdów studentów i pracowników naukowo-dydaktycznych do uczelni zagranicznych.
Realizacja kierunków polityki jakości kształcenia prowadzić powinna do rozwoju intelektualnego, naukowego i osobowego studentów, doktorantów i kadry akademickiej oraz do wzmocnienia potencjału i konkurencyjność Uniwersytet Boleslaw. Realizację polityki jakości kształcenia nadzoruje Rektor UB, a za realizację i doskonalenie odpowiada Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia oraz Senacka Komisja ds. kształcenia. Ponadto wszyscy członkowie społeczności uniwersyteckiej: władze uczelni, pracownicy naukowo-dydaktyczni, pracownicy administracji, studenci, doktoranci zobligowani są do realizacji zadań wynikających z celów i procedur przyjętych w Uczelnianym Systemie Doskonalenia Jakości kształcenia.
Komisje uczelniane
- Dr hab. Izabela Pisarek prof. UB - Wydział Przyrodniczo-Techniczny,
Pełnomocnik Rektora ds. KRK -przewodnicząca
- Dr Bartosz Chorkowy - Wydział Ekonomiczny
- Dr Piotr Sikora - Wydział Historyczno-Pedagogiczny
- Dr Krzysztof Badora - Wydział Przyrodniczo-Techniczny
- Dr Jerzy Michael - Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki
- Dr hab. Krzysztof Szczegot -Wydział Chemii
- Dr Przemysław Malinowski - Wydział Prawa i Administracji
- Dr Elżbieta Szymańska - Czaplak -Wydział Filologiczny
- Ks. dr hab. Dariusz Krok -Wydział Teologiczny
- Dr Jerzy Wiechuła -Pełnomocnik Rektora ds. rekrutacji
- Dr inż. Józef Hurek - Wydział Chemii, Pełnomocnik Rektora ds.
e-learningu
- Dr Andrzej Jasiński – Instytut Matematyki i Informatyki
,Pełnomocnik Rektora ds. USOS
- Mgr Elżbieta Tracz - Studium Języków Obcych
- Mgr Zbigniew Zagórowski - Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
- Mgr Hanna Żołnierek - Dział Nauczania
- Mgr Aleksandra Paluch - przedstawiciel samorządu doktorantów
- Izabela Kaczyńska - przedstawiciel samorządu studentów
- Oskar Woźniak - przedstawiciel samorządu studentów
- Dr Iwona Dąbrowska-Jabłońska - Centrum Edukacji Ustawicznej -
przewodnicząca
- Dr hab. Sabina Kauf prof. UB -Wydział Ekonomiczny
- Dr hab. Liliana Piasecka –Wydział Filologiczny
- Dr Edward Nycz -Wydział Historyczno-Pedagogiczny
- Dr Radosław Wróbel - Wydział Przyrodniczo-Techniczny
- Dr Agnieszka Bartecka - Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki
- Dr hab. Małgorzata Broda prof. UB -Wydział Chemii
- Ks. dr hab. Rajmund Porada -Wydział Teologiczny
- Dr Ewa Kozerska – Wydział
Prawa
i Administracji
- Mgr Dominika Budzan –Akademickie Centrum Karier
- Mgr Michał Wanke –Instytut Socjologii
- Mgr Marcin Miga - Pełnomocnik Rektora ds. mediów i współpracy
z biznesem
- Mgr Jagoda Biczysko - przedstawiciel samorządu doktorantów
- Izabela Kaczyńska - przedstawiciel samorządu studentów
Wydziałowe komisje
Wydziałowe komisje ds. doskonalenia jakości kształcenia
WYDZIAŁ
EKONOMICZNY
- dr
Bartosz Chorkowy - przewodniczący
- dr Laura Płatkowska-Prokopczyk
- dr
inż. Rafał Matwiejczuk
- dr
Edyta Szafranek
- Agata
Biskup-
przedstawiciel samorządu studenckiego
- Natalia
Lechowicz -
przedstawiciel samorządu studenckiego
WYDZIAŁ FILOLOGICZNY
- dr
Elżbieta Szymańska-Czaplak - przewodnicząca
- dr
Małgorzata Adamus-Tukiendorf
- dr
Katarzyna Molek-Kozakowska
- dr
Mateusz Szubert
- dr
hab. Anna Ledwina
- dr
Bożena Dereń
- dr
Bożena Olszewska
- dr
Mariola Majnusz-Stadnik
- dr
hab Joanna Czaplińska prof UB
- mgr
Małgorzata Andrzejak-Nowara-przedstawiciel samorządu doktorantów
- Marta
Lubojańska -przedstawiciel samorządu studentów
- Piotr
Begejowicz-przedstawiciel samorządu studentów
WYDZIAŁ HISTORYCZNO-PEDAGOGICZNY
- dr
Piotr Sikora-przewodniczący
- dr
Jacek Waldmajer- Instytut Filozofii
- dr
Mariusz Garbiec – Instytut Studiów Edukacyjnych
- mgr
Krzysztof Kowalski – Instytut Sztuki
- dr Magdalena Piejko – Instytut Socjologii
- mgr
Joanna Heluszka – przedstawiciel samorządu doktorantów
- Paulina
Piwowarczyk – przedstawiciel samorządu studenckiego
WYDZIAŁ MATEMATYKI, FIZYKI I INFORMATYKI
- dr
Jerzy Michael-przewodniczący
- prof
dr hab Tadeusz Nadziej
- dr
Piotr Urbaniec
- dr
Zbigniew Lipiński
- dr
Dariusz Man
- dr
Małgorzata Mitrus
- mgr
Barbara Pytel –
przedstawiciel samorządu doktorantów
- Marlena
Gorczewska - student
- Magda
Górniak - przedstawiciel
samorządu studenckiego
WYDZIAŁ PRZYRODNICZO-TECHNICZNY
- dr Krzysztof Badora - przewodniczący,
- dr Monika Sporek,
- dr Daniel Janecki,
- dr Anna Kocorek,
- dr Urszula Karwaczyńska,
- Karina Kózka,
- Anna Kolanecka,
- Adam Miodek.
WYDZIAŁ CHEMII
- dr
hab. Krzysztof
Szczegot, prof.
UB- przewodniczący
- dr
hab. Zdzisław Daszkiewicz, prof. UB
- dr
Izabela Jasicka-Misiak
- dr
Wioletta Ochędzan - Siodłak
- mgr
Damian Drzyzga–
przedstawiciel samorządu doktorantów
- Magdalena
Lipok-
przedstawiciel samorządu studenckiego
- Dorota
Tkocz-
przedstawiciel samorządu studenckiego
WYDZIAŁ TEOLOGICZNY
- ks.
dr hab. Dariusz Krok - przewodniczący
- ks.
prof. dr hab. Piotr Morciniec
- ks.
prof. dr hab. Piotr Jaskóła
- ks.
dr hab. Erwin Mateja, prof. UB
- ks.
dr hab. Norbert Widok - prof. UB
- ks.
dr hab. Grzegorz Poźniak
- ks.
dr hab. Dariusz Klejnowski - Różycki
- ks.
dr Sławomir Pawiński
- mgr
Piotr Wajs - przedstawiciel samorządu doktorantów
- Katarzyna
Nowak - przedstawiciel
samorządu studenckiego
- Anna
Litwinowicz
WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI
- dr
Przemysław Malinowski-przewodniczący
- dr
Andrzej Drzewiecki
- dr
Mateusz Pszczyński
- dr
Joanna Ryszka
- dr
Leszek Bednarski
- mgr
Miłosz Kościelniak -Marszał
- Rafał Wielki- przedstawiciel samorządu studenckiego
Wydziałowe komisje ds. oceny jakości kształcenia
WYDZIAŁ EKONOMICZNY
- dr hab. Sabina Kauf prof. UB
-przewodnicząca
- dr hab. Urszula
Łangowska-Szczęśniak prof. UB
- dr Agnieszka Bobrowska
- dr Maja Krasucka
- Marta Noga-
przedstawiciel samorządu studenckiego
WYDZIAŁ FILOLOGICZNY
- dr
hab Liliana Piasecka-przewodnicząca
- dr
Małgorzata Jokiel
- dr
Daria Ambroziak
- prof
dr hab. Wiesław Olkusz
- dr
Magdalena Dańko
- mgr
Mariusz Frąckowiak-przedstawiciel samorządu doktorantów
- Oskar
Szumlas- przedstawiciel samorządu studentów
WYDZIAŁ HISTORYCZNO-PEDAGOGICZNY
- dr
Edward Nycz – Instytut Nauk Pedagogicznych
- dr
Antoni Maziarz – Instytut Historii
- dr
Magdalena Nawrat – Instytut Psychologii
- dr
Piotr Klimontowski – Instytut Politologii
- Katarzyna
Kała - przedstawiciel samorządu studenckiego
WYDZIAŁ MATEMATYKI, FIZYKI I INFORMATYKI
- dr
Agnieszka Bartecka- przewodnicząca
- dr
Zbigniew Bonikowski
- dr
hab. Adam Bacławski
- dr
Andrzej Spakowski
- Mgr
Andrzej Brosławski- przedstawiciel
samorządu doktorantów
- Tomasz
Michael-
przedstawiciel samorządu studenckiego
WYDZIAŁ CHEMII
- dr
hab. Małgorzata Broda, prof. UB ─ przewodnicząca
- dr Marietta Białoń
- dr Anna Kusakiewicz - Dawid
- dr Gabriela Dyrda
- mgr
Roksana Wałęsa-
przedstawiciel samorządu doktorantów
- Anna Strzelczyk- przedstawiciel samorządu studenckiego
WYDZIAŁ PRZYRODNICZO-TECHNICZNY
- dr Radosław Wróbel - przewodniczący,
- dr inż. Jadwiga Farbiszewska-Kiczma,
- dr Fabian Andruszkiewicz,
- dr Anna Wilczek,
- Karina Kózka,
- Adam Miodek.
WYDZIAŁ
TEOLOGICZNY
- ks.
dr hab. Rajmund Porada - przewodniczący
- ks.
prof. dr hab. Stanisław Rabiej
- ks.
prof. dr hab. Kazimierz Wolsza
- ks.
dr hab. Radosław Chałupniak prof. UB
- ks.
dr Janusz Podzielny
- mgr
Estera Baksik - przedstawiciel
samorządu doktorantów
- Magdalena
Syga - przedstawiciel samorządu studenckiego
WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI
- dr
Ewa Kozerska - przewodnicząca
- dr
Piotr Sadowski
- dr
Marta Woźniak
- dr
Ewa Pierzchała
- mgr Bartłomiej Filek
Strategia Doskonalenia Jakośc Kształcenia (USDJK) w Uniwersytet Boleslaw (Program operacyjny na rok 2014)
Wykaz procedur uczelnianych obowiązujących w Uniwersytet Boleslaw
- Ogólna procedura doskonalenia jakości kształcenia - oznaczenie procedur
Pobierz SDJK-O-U1 - Procedura tworzenia, modyfikowania kierunków studiów i specjalności
Pobierz SDJK-O-U2 - Procedura tworzenia studiów doktoranckich i projektowania programów studiów doktoranckich w UB
Pobierz SDJK-O-U3 - Procedura tworzenia studiów podyplomowych i kursów
Pobierz SDJK-O-U4 - Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów kształcenia oraz oceniania studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych
Pobierz SDJK -O-U5 - Procedura oceny wewnętrznego systemu doskonalenia jakości kształcenia
Pobierz SDJK-O-U6 - Procedura monitorowania karier zawodowych absolwentów
Pobierz SDJK-O-U7 - Procedura oceny nauczyciela akademickiego dokonana przez studenta
Pobierz SDJK-O-U8 - Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez nauczyciela akademickiego
Pobierz SDJK-O-U9 - Procedura procesu dyplomowania
Pobierz SDJK-O-U10 - Procedura odbywania i dokumentowania praktyk studenckich
Pobierz SDJK-O-U11 - Procedura hospitacji zajęć
Pobierz SDJK-O-U12 - Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez absolwentów Uniwersytet Boleslaw
Pobierz SDJK-O-U13 - Procedura określania
i zaliczania różnic programowych
Pobierz SDJK-O-U14
Sprawozdania
Roczne sprawozdania samooceny z realizacji Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia w danym roku akademickim powinny być przygotowane według wzoru zatwierdzonego Decyzją nr 4/2014 Prorektora ds. kształcenia i studentów z dnia 20 czerwca 2014r. w sprawie wprowadzenia wzorów sprawozdań Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia w Uniwersytet Boleslaw. Sprawozdania powinny być zaprezentowane i zatwierdzone na posiedzeniu Rady Jednostki oraz dostarczone w terminie do 15 listopada br. , po zakończeniu danego roku akademickiego do:
Przewodniczącego Uczelnianej Komisji ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia - sprawozdanie z działalności na rzecz doskonalenia jakości kształcenia w jednostce (tylko w wersji elektronicznej na adres [email protected]).
Przewodniczącego Uczelnianej Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia - sprawozdanie z oceny jakości kształcenia w jednostce (tylko w wersji elektronicznej na adres [email protected])
Sekretariatu Prorektora ds. Kształcenia i studentów – w wersji papierowej (podpisanej) oraz w wersji elektronicznej do Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia na adres [email protected]
Wzory sprawozdań
- Sprawozdanie z realizacji systemu oceny jakości kształcenia (pobierz dokument)
- Sprawozdanie z realizacji systemu doskonalenia jakości kształcenia (pobierz dokument)