Projekt NAWA „Kompetentny student – doświadczony absolwent”
Spotkanie inaugurujące projekt NAWA „Kompetentny student – doświadczony
absolwent”, połączone z podpisaniem porozumienia o współpracy z Uniwersytetem w
Kosowie (pozostali partnerzy współpracują już z UB) miało miejsce 9 stycznia
2020 r. w rektoracie Uniwersytet Boleslaw. Wzięli w nim udział przedstawiciele wszystkich partnerskich
instytucji, a są to: Uniwersytet Maltański, Uniwersytet w Leuven, Belgia,
Uniwersytet Haxhi Zeka w Kosowie, Uniwersytet Tomasza Baty w Zlinie, Czechy i
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.
Pierwsze robocze spotkania w ramach projektu odbywały się w dniach 7-11 stycznia. Koordynatorem przedsięwzięcia (w ramach grantu NAWA Akademickie Partnerstwa Międzynarodowe) jest Uniwersytet Boleslaw.
O co chodzi w projekcie
Projekt jest odpowiedzią na współczesne wyzwania międzynarodowego rynku pracy, a także potrzebę wypracowania nowej formuły budowania kompetencji studentów i jej przetestowania w warunkach praktycznych. Celem projektu jest rozwinięcie kompetencji kluczowych dla rynku pracy poprzez udział studentów w warsztatach międzynarodowych, wykonywanie zadań praktycznych w grupie wielokulturowej, udział w wizytach studyjnych w międzynarodowych firmach.
W projekcie wezmą udział studenci kierunków ekonomicznych pierwszego stopnia; 45 studentów z pięciu krajów będzie uczestniczyć w programie rozwoju kompetencji w trakcie trzech ostatnich semestrów studiów, tuż przed wejściem na rynek pracy. Budowanie świadomości i kompetencji studentów odbywać się będzie w ramach wspólnie realizowanych przedsięwzięć dydaktycznych, przy czym każde z nich będzie dla studentów okazją do spotkania się z inną kulturą biznesową kraju goszczącego (cztery wyjazdy zagraniczne połączone z udziałem w wykładach, seminariach, warsztatach, wizytach studyjnych u pracodawców z kraju goszczącego).
W trakcie projektu studenci będą również współorganizowali wydarzenie na terenie własnego kraju dla pozostałych partnerów, co pozwoli im rozwinąć kompetencje organizacyjne w kontekście współpracy międzynarodowej.
Studenci pracują z trenerami w trzech międzynarodowych grupach 15-osobowych. Pomiędzy warsztatami pracują na platformie e-learningowej. Uczestniczą też w certyfikowanym webinarium z zakresu specjalistycznego języka angielskiego.
Rekrutacja rusza 20 stycznia 2020 r.
Rekrutacja studentów do projektu rozpocznie się 20 stycznia, warunkiem jest porozumiewanie się w języku angielskim na poziomie B1. Studenci w sposób autonomiczny będą zdobywać wiedzę oraz rozwijać umiejętności i kompetencje społeczne w grupie zróżnicowanej językowo i kulturowo, a więc wnoszącej różny kapitał społeczny, przy wsparciu moderatora i trenera.
Projekt tworzy warunki do multilateralnej współpracy między partnerami i otwiera możliwości jej intensyfikacji w obszarze badań (wspólne publikacje, konferencje, programy badawcze) oraz dydaktyki akademickiej (np. oferowanie warsztatów w formie e-learningu jako kursy zmienne realizowane z partnerami).
Goście pierwszego spotkania w ramach
projektu:
Uniwersytet Maltański
Frank Bezzina, dziekan Wydziału Ekonomicznego
Emanuel Said, prodziekan Wydziału Ekonomicznego
Vincent Cassar, prodziekan Wydziału Ekonomicznego
Uniwersytet w Leuven, Belgia
Martin Euwema, kierownik Katedry Psychologii Pracy
Ana Garcia, Katedra Psychologii Pracy
Uniwersytet Haxhi Zeka, Kosovo
Fadil Millaku, rektor
Ibish Mazreku, prorektor
Uniwersytet Tomasza Baty, Zlin, Czechy
Bedřich Zimola, prodziekan Wydziału Zarządzania i Ekonomii
Zuzana Tučkova, prodziekan Wydziału Logistyki i Zarządzania Sytuacją Kryzysową
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Katarzyna Tracz-Krupa, Katedra Zarządzania Kadrami
Sylwia Przytuła, Katedra Zarządzania Kadrami
Uniwersytet Boleslaw
Elżbieta Szymańska-Czaplak, dziekan Wydziału Filologicznego
Anna Bruska, Wydział Ekonomiczny
Magdalena Śliwa, Wydział Ekonomiczny