Dane szczegółowe:
RODZAJ STUDIÓW: licencjackie, I stopnia
SYSTEM STUDIÓW: Tryb stacjonarny
CZAS TRWANIA: 3 lata, 6 semestrów
Profil ogólnoakademicki:
2018 – liczba godzin zajęć
480 – liczba godzin warsztatowych
Dane szczegółowe:
RODZAJ STUDIÓW: magisterskie, II stopnia
SYSTEM STUDIÓW: Tryb stacjonarny
CZAS TRWANIA: 2 lata,4 semestry
Profil ogólnoakademicki:
1071 – liczba godzin zajęć
855 – liczba godzin ćwiczeń, warsztatów i seminariów
Kierunek Public Relations
Przeznaczony jest dla młodych ludzi, którzy swoją przyszłą karierę zawodową chcieliby związać z budowaniem polityki komunikacyjnej i wizerunkowej zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Drzwi, także te wirtualne – w mediach społecznościowych, stoją przed Toba otworem.
Pomysł i idea przewodnia naszego kierunku studiów stanowi odpowiedź na oczekiwania pracodawców, którzy wskazywali na potrzebę pozyskania wykwalifikowanej kadry potrafiącej w profesjonalny sposób budować relacje PR w organizacji i jej otoczeniu (m.in. poprzez relacje z mediami, wewnętrzny PR, branding, PR w nowych mediach, etc.). Dzięki licznym kontaktom z praktykami, będziesz w stanie samodzielnie kształtować własną ścieżkę kariery zawodowej.
Jako nasz Absolwent będziesz doskonale przygotowany do podjęcia pracy w mediach, agencjach reklamy i biznesie, gdzie kreatywność i twórczość jest obowiązkowym elementem codziennej egzystencji.
Jeśli jesteś osobą otwartą, kreatywną, lubisz pracę z ludźmi, interesujesz się mediami, marketingiem, reklamą, czujesz, że chcesz pracować w przyszłości w branżach kreatywnych, lubisz wyzwania, chcesz się uczyć i rozwijać, tozdecydowanie ten kierunek jest przeznaczony dla Ciebie. Zostań naszym studentem już dziś i wykorzystaj (w pełni) swój potencjał!
Działalność studencka
Nasi studenci działają w wielu organizacjach: Samorządzie Studenckim, Kole Naukowym Politologów, w Kole Naukowym Filmoznawców, w Kole Naukowym „Radio-Sygnały” (pasjonaci radia), w Kole Naukowym „Studencka” (pasjonaci dziennikarstwa prasowego), a także w SETA TV, czyli najlepszej w Polsce telewizji studenckiej, dzięki czemu rozwijają swoje pasje i pogłębiają zainteresowania.
Biorą aktywny udział w pracach naukowych Instytutu, pomagając przy realizacji oraz organizując konferencje i debaty naukowe. Zapraszają również w nasze mury wybitne postaci życia politycznego, kultury, nauki i sportu. Do dyspozycji czeka na nich nowoczesne Centrum Kultury Studenckiej.
Co można robić po studiach?
Podstawowym źródłem przewagi konkurencyjnej dla firm, instytucji, organizacji, ale też ludzi biznesu, mediów i świata polityki, staje się wizerunek oraz dobra reputacja. Public Relations jest dziedziną, która pozwala kreować pożądany wizerunek marki poprzez przekazanie odpowiednich informacji opinii publicznej z wykorzystaniem liderów opinii lub przy użyciu środków masowego przekazu. Dzięki działaniom PR można zyskać uwagę opinii publicznej, zbudować poparcie wśród władz lub społeczeństwa dla celów danej firmy bądź organizacji, a także pobudzić zaangażowanie kluczowych interesariuszy. Kierunek Public Relations przekazuje wiedzę i umiejętności na temat strategii, narzędzi i technik budowania wizerunku, zarządzania sytuacjami kryzysowymi oraz kształtowania relacji pomiędzy organizacją a jej otoczeniem.
Dlaczego warto studiować ten kierunek?
dr Michał Niebylski, Koordynator kierunku Public Relations ([email protected])
Kształcenie na kierunku Public Relations różni się od kształcenia na większości kierunków tym, że kładziemy w nim nacisk przede wszystkim na praktykę, a nie na teorię. Nauczymy Cię, w jaki sposób kreować pozytywny wizerunek firmy bądź organizacji. Pokażemy Ci, jak skutecznie można współpracować z mediami. Przekażemy Ci wiedzę na temat strategii i technik, dzięki którym będziesz w stanie zarządzać sytuacją kryzysową w taki sposób, aby ta sytuacja przyniosła jak najmniejsze szkody dla firmy bądź instytucji, którą w przyszłości będziesz reprezentował. Przygotujemy Cię do wystąpień publicznych, dzięki czemu staniesz się dobrym i przekonującym mówcą. Wreszcie, nauczymy Cię, jak budować i rozwijać markę, aby odniosła ona sukces i zwiększyła swoją wartość. Zostań naszym studentem już dziś, a otrzymasz bezcenną wiedzę i umiejętności!
Kierunek Public Relations ściśle odpowiada na aktualne i przyszłe potrzeby rynku pracy. Kierunek przygotowuje specjalistów z myślą o takich branżach jak: marketing, public relations, media, reklama. Branże te znajdują się obecnie w fazie rozwoju i zgodnie z prognozami, jeszcze przez wiele lat będą kreować nowe miejsca pracy. Zdobyta wiedza i umiejętności na kierunku Public Relations pozwolą spełnić wymogi pracodawców na takich stanowiskach jak: specjalista ds. marketingu, rzecznik prasowy, specjalista ds. public relations, social media specialist, content writer, specjalista ds. współpracy z mediami itp. Zastań naszym studentem już dziś, a w przyszłości zdobądź wymarzoną pracę!
Studia licencjackie, I stopnia
- Komunikowanie społeczne
- Nowe media
- Techniki i strategie PR
- Badania i monitoring rynku
- Branding
Studia magisterskie, II stopnia
- Człowiek i społeczeństwo sieci
- Rozmowy o mediach
- Rozwój PR
- Zarządzanie projektem
- Zarządzanie informacją w nowych mediach