Uniwersytet Cyfrowy #13 – Wsparcie AI w pisaniu prac naukowych: przykład Chat GPT

“W 13. odcinku podcastu Uniwersytet Cyfrowy Prof. Łukasz Sułkowski opowiada o głośnym ostatnio narzędziu Chat GPT i możliwościach jego wykorzystania w pracy naukowej. Chat GPT należy do tzw. Generative AI, czyli narzędzi sztucznej inteligencji potrafiących generować nowe teksty czy obrazy. Sztuczna inteligencja już dzisiaj jest w stanie pisać eseje oraz wspomagać pisanie artykułów i książek naukowych. Budzi to oczywiste wątpliwości etyczne. Jaką postawę powinno przyjąć środowisko akademickie wobec AI? Profesor prezentuje, jak Chat GPT działa w praktyce. Jako przykład posłużyło polecenie narzędziu wygenerowania idei i treści do książki poświęconej przywództwu. Obserwujemy, jak narzędzie radzi sobie ze stawianymi mu zadaniami, w tym stworzenie tytułu, zaproponowanie spisu treści, wygenerowanie literatury przedmiotu i przypisów czy wręcz napisanie całego podrozdziału. Prof. Sułkowski pyta Chat GPT nawet o zaprojektowanie badania stylów przywództwa i przeprowadzenie systematycznego przeglądu literatury. Czy efekty prace AI są satysfakcjonujące? Jak bardzo tekst wygenerowany przez AI różni się od tekstu napisanego przez człowieka?” Link do podcastu 13.: https://www.youtube.com/watch?v=Og0dLvdfwRU&t=205s
www.lumen.edu.pl
www.pcgacademia.pl

 
 

LUMEN 2022: O nowoczesnych formach kształcenia i ich efektywności – microcredentials, MOOCS, kierunki studiów prowadzone we współpracy z biznesem

Szanowni Państwo, zapraszamy do zapoznania się z zapisem panelu zrealizowanego podczas konferencji LUMEN 2022. Moderatorem panelu był Prof. Marcin Lis, Prorektor ds. studenckich i współpracy z otoczeniem, Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej. Paneliści: – Tomasz Jankowski, Learning Architect, Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu – Ewa Kołodziejczyk, Industry Executive Education, Microsoft – Marta Machalska, iPro.
Link do nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=Dy8fi2k3rT4 
Żródło: PCG Akademia
www.lumen.edu.pl
www.pcgacademia.pl

 

 

Kurs online “Academic Research: Tools, Techniques, Strategies” z ekspertem z USA – 2-3 czerwca 2023 r.

W imieniu Fundacji Center for American Studies udostępniamy Państwu informację o weekendowym kursie z prowadzenia badań naukowych w języku angielskim w nowym formacie: “Academic Research: Tools, Techniques, Strategies”. Kurs kierowany jest do studentów, doktorantów i pracowników naukowych.
Kurs poprowadzi ekspert z zakresu badań naukowych ze Stanów Zjednoczonych: absolwent prestiżowego George Mason University, John Patrick Higgins. Ponieważ Center For American Studies działa na zasadzie non-profit (nie dla zysku), opłaty za kurs służą wyłącznie na pokrycie kosztów organizacji kursów i wynagrodzenie dla amerykańskich ekspertów.
Z poważaniem, mgr Rita Tomala, Koordynatorka ds. nauki i rozwoju, Fundacja Center for American Studies
Fundacja realizuje swoją misję w oparciu o przepisy ustawy o fundacjach z dnia 7 kwietnia 1989 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 21, poz. 97), ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873), akt notarialny o utworzeniu fundacji (sygn. repozytorium 4145/2020), postanowienie sądu o utworzeniu fundacji Nr. PO. VIII NS-REJ.KRS/033304/20/143 i swój statut. Organem nadzorującym działalność Fundacji jest Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Center For American Studies zaprasza do udziału w certyfikowanym weekendowym kursie “Academic Research: Tools, Techniques, Strategies” z naukowcem ze Stanów Zjednoczonych – Johnem Patrickiem Higginsem (absolwentem prestiżowego George Mason University).
W toku kursu:

  • Osiągniesz dogłębne zrozumienie procesu badań akademickich od początku do końca.
  • Opanujesz najważniejsze narzędzia i techniki badawcze.
  • Dowiesz się, jak efektywnie organizować badania i wypracujesz własny styl badawczy.
  • Dowiesz się, jak budować (anglojęzyczne) argumenty naukowe i popierać je dowodami.
  • Poznasz różne typy wyszukiwarek i trików ułatwiających skuteczne wyszukiwanie źródeł.
  • Dowiesz się jak prawidłowo wykorzystać w swojej pracy naukowej ChatGPT.

Damy Ci też szansę na przećwiczenie swoich umiejętności w praktyce! Jeśli zechcesz, to zaangażujemy Cię w przydatne ćwiczenia praktyczne.
Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy ambitnych studentów, doktorantów oraz pracowników naukowych.
Termin kursu: 2-3 czerwca 2023 (zaczynamy w piątek wieczorem i kończymy w sobotę po południu). Sugerujemy rejestrować się do 25 maja 2023. Liczba miejsc jest ograniczona!
Forma: online na platformie Zoom
Więcej informacji o zapisach: https://fb.me/e/5QjSCAnkw

 
Zapraszamy na inauguracyjne spotkanie Forum Myśli Społecznej – platforma interdyscyplinarnej dyskusji ekspertów, które odbędzie się 29.03 (środa), w godz. 11.00-12.30 w murach APS i w MS Teams. Zapraszamy Państwa do udziału w inauguracyjnym spotkaniu FORUM MYŚLI SPOŁECZNEJ – platformy interdyscyplinarnej dyskusji ekspertów (hybrydowa forma spotkania)
Temat dyskusji: Prognoza rozwoju szkolnictwa wyższego do roku 2030
Termin: 29 marca 2023 r., godz. 11.00- 12.30
Miejsce: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Szczęśliwicka 40, sala 3213 (budynek C, II piętro) oraz MS Teams.
Dane do spotkania on-line (platforma MS Teams): Kliknij, aby dołączyć do spotkania >>> (Link również na stronie APS)
Identyfikator spotkania: 331 734 520 857
Kod dostępu: xBvW2Q
FORUM MYŚLI SPOŁECZNEJ – platforma interdyscyplinarnej dyskusji ekspertów to cykl spotkań-krótkich debat, w ramach których w gronie ekspertów z różnych dziedzin nauki, gospodarki i edukacji podejmowane będą tematy kluczowe dla rozwoju społeczeństwa współczesnego i przyszłego. Inicjatorem i gospodarzem cyklu spotkań jest Pan prof. dr hab. Stefan M. Kwiatkowski – Rektor APS w latach 2016-2020. Forum objęte jest Patronatem JM Rektor APS, dr hab. Barbary Marcinkowskiej, prof. APS.
PROGRAM:
Idea Forum Myśli Społecznej – Prof. dr hab. Stefan M. Kwiatkowski
Otwarcie obrad – JM Rektor APS dr hab. Barbara Marcinkowska, prof. APS
Wprowadzenie do dyskusji – Prof. dr hab. Jerzy Woźnicki (Prezes Zarządu Fundacji Rektorów Polskich, Przewodniczący Komisji ds. Strategicznych Problemów Szkolnictwa Wyższego KRASP; b. Przewodniczący KRASP, b. Przewodniczący RGNiSzW, b. Rektor Politechniki Warszawskiej)
Dyskusja
Podsumowanie – Prof. dr hab. Stefan M. Kwiatkowski
W sprawach organizacyjnych prosimy o kontaktowanie się z dr Justyną Bluszcz [email protected]
W imieniu Przewodniczącej Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN Prof. dr hab. Agnieszki Cybal-Michalskiej i swoim własnym, zapraszam do odwiedzania strony Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN pod adresem: https://knped.pan.pl/ .
Łączę wyrazy szacunku, Mirosław Kowalski – Przewodniczący Komisji ds. Informacji KNP PAN
Szanowni Państwo,
w połowie marca odbył się bezpłatny webinar zorganizowany przez Instytut Rozwoju Szkolnictwa Wyższego. Tematem przewodnim wydarzenia była komercjalizacja technologii w szkolnictwie wyższym: Komercjalizacja i działalność gospodarcza – jak skutecznie budować współpracę uczelni i instytutów badawczych z otoczeniem gospodarczym? Już dziś udostępniamy Państwu nagranie i prezentacja z webinaru Grzegorza Kiernera.
W trakcie webinaru Grzegorz Kierner przedstawił m.in.:
  • jak powinien funkcjonować transfer technologii w uczelni oraz jakie jednostki powinny być powołane,
  • jakie regulaminy i zarządzenia należy opracować w każdej uczelni w świetle ustawy 2.0., ustawy PWP i ustawy o prawach autorskich,
  • jak prawidłowo zarządzać komercjalizacją bezpośrednią i pośrednią w uczelni,
  • jakie elementy systemu transferu technologii są punktowane w ewaluacji dyscyplin,
  • jak prawidłowo przygotować opisy wpływu spółek spin off do procesu ewaluacji,
  • jakie zyski mają uczelnie w których transfer technologii dobrze funkcjonuje,
  • jakie procesy transferu technologii można cyfryzować i od czego należy zacząć cyfryzację systemu TT w Uczelni.

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami! Z wyrazami szacunku. Instytut Rozwoju Szkolnictwa Wyższego

Czy doskonalenie kultury jakości i ewaluacja procesu nauczania wpływa na ogólną poprawę zadowolenia studentów i pracowników?
Le Sphinx Polska, środa 01.03.2023 – 13:00
Zdecydowaliśmy się na kontynuację zeszłorocznych webinarium ponieważ cieszyły się one dużym zainteresowaniem ze strony władz oraz pracowników uczelni. W spotkaniu wystąpią przedstawiciele dwóch uczelni, zarówno z Polski jak i z zagranicy, którzy przedstawią swoje doświadczenia i dobre praktyki które wpływają na poprawę zadowolenia studentów i pracowników poprzez wprowadzone praktyki. Na webinarium wystąpią kolejno:
1 – prof. Justyna Matysiewicz Dziekan Kolegium Studiów – UE Katowice. Przedstawi proces wdrożenia nowego systemu oceny zajęć wraz z wynikami oraz wnioskami. 10-15 min
2 – prof. Stephane Ganassali, Profesor Marketingu; Savoy Mont Blanc University – Przedstawi w jaki sposób można udostępniać wyniki ewaluacji kursów dla docelowych osób. Wykorzystanie rozwiązania Sphinx Campus. 10-15 min
Ostatnim etapem spotkania będzie krótka dyskusja, wymiana pytań, doświadczeń i praktyk.
Webinarium jest kierowane do pracowników uczelni:
– członków ciał zajmujących się doskonaleniem jakości kształcenia,
– pracowników administrujących proces ankietyzacji,
– dydaktyków i naukowców zainteresowanych procesem zapewniania jakości kształcenia.
Webinarium będzie prowadzone języku polskim wraz z tłumaczeniem części angielskojęzycznej
Darmowa rejestracja następuje poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego pod poniższym linkiem: Link do Rejestracji 

Doskonałość naukowa – jakie są najważniejsze trendy i wyzwania w zarządzaniu nauką? – bezpłatny webinar IRSW – ONLINE

W ostatni czwartek stycznia, tj. 26.01. o godzinie 10:00 odbędzie się bezpłatny webinar dotyczący doskonałości naukowej w kontekście dorobku naukowego, potencjału badawczego oraz relacji z otoczeniem społecznym. Spotkanie poprowadzi dr Katarzyna Świerk, ekspertka IRSW ds. działalności naukowej. Najnowsze badania statystyczne pokazują duży potencjał badawczy polskich jednostek naukowych mierzony ilością osób zatrudnionych w obszarze B+R. Jednocześnie statystyki odnoszące się do jakości badań mierzonych publikacjami i ilością grantów, spychają jednostki na koniec tabeli porównawczej. Warto rozważyć dlaczego uczelnie nie osiągają doskonałości naukowej pomimo tego, że posiadają ogromny potencjał. W trakcie webinarium, dr Katarzyna  Świerk przedstawi cały problem w odniesieniu do samej formy definiowania produktywności naukowej w Polsce, a także tego co uważamy za doskonałe w kontekście międzynarodowym, z uwzględnieniem zasad HR Excellence in Research oraz realizacji misji społecznej. Link do rejestracji na webinar.

Bezpłatne materiały dot. kluczowych zmian w ustawie – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – IRSW

13 stycznia 2023 r. Sejm RP rozpatrzył i zaakceptował część poprawek Senatu do Ustawy o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz niektórych innych ustaw. Sama nowelizacja wprowadza szereg zmian, które, choć ustawodawca określił jako „techniczne”, w rzeczywistości jednak wyłącznie techniczne nie są i mogą wprowadzić sporo zamieszania w uczelniach. Aby ułatwić Państwu zaznajomienie się z wprowadzonymi korektami, udostępniamy Państwu dwa bezpłatne materiały – w formie audio oraz pliku pdf – przygotowane przez prezesa IRSW – Piotra Pokornego, w których omówione zostały kluczowe zmiany prawne wynikające z nowelizacji ustawy. Zachęcamy do zapoznania się z bezpłatnymi materiałami.
Link do strony i materiałów

Jakość działalności naukowej – efektywność, widoczność i wpływ społeczny – szkolenie IRSW – do 31.01.2023 r.

Jak budować strategię rozwoju badań naukowych i zarządzać działalnością naukową w uczelni? Jak stworzyć politykę naukową? To kluczowe kwestie, które dr Katarzyna Świerk szczegółowo omawia w niniejszym szkoleniu.
Jak pokazała ostatnia ewaluacja jakości działalności naukowej, kluczem do osiągnięcia przez uczelnie dobrych wyników jest ciągłe doskonalenie zarządzania działalnością naukową. By ułatwić Państwu ten proces Instytut Rozwoju Szkolnictwa Wyższego (IRSW) proponuje autorskie szkolenie online dr Katarzyny Świerk. To pierwsze na rynku kompleksowe przedstawienie zagadnień związanych z jakością badań naukowych, które są elementem budowania strategii rozwoju badań naukowych. Odnosi się nie tylko do szybko zmieniających się polskich przepisów prawnych w zakresie szkolnictwa wyższego, ale przede wszystkim opiera się o europejskie trendy. To jedyny unikatowy zbiór informacji i doświadczeń ze świata akademickiego. Kupując to szkolenie uczestnicy zyskują dostęp do wysokiej jakości materiałów eksperckich, a dzięki nowoczesnej platformie e-learningowej mogą szkolić się w wybranym dla siebie tempie i czasie, przez 365 dni w roku!
Link do rejestracji na szkolenie.

Najczęstsze błędy i wątpliwości prawne dotyczące nadawania stopnia doktora i doktora habilitowanego – bezpłatny webinar IRSW – ONLINE

W najbliższy piątek (16.12.2022, godz. 13:00) odbędzie się bezpłatny webinar na temat procedur awansu naukowego “Najczęstsze błędy i wątpliwości prawne dotyczące nadawania stopnia doktora i doktora habilitowanego”, organizowany przez Instytut Rozwoju Szkolnictwa Wyższego. Webinarium kierujemy do osób odpowiedzialnych w uczelniach, instytutach PAN i instytutach naukowych za prowadzenie procedur nadawania stopni doktora i doktora habilitowanego. Uczestnicy dowiedzą się o najczęściej spotykanych błędach w prowadzonych postępowaniach oraz o tym, w jaki sposób ich unikać w celu zapewnienia większego bezpieczeństwa prawnego. Webinar poprowadzi Piotr Pokorny, prezes IRSW. Wydarzenie odbędzie się na platformie WebToLearn i potrwa ok. 30-45 minut.
Webinar jest częścią kampanii promującej kurs online “Kompendium wiedzy na temat procedur awansu naukowego – praktycznie o nadawaniu stopnia doktora i doktora habilitowanego oraz tytułu profesora”, który dostępny jest na platformie szkoleniowej Akademia IRSW.
Link do rejestracji na webinar.

Poniedziałki na Politechnice Gdańskiej – ONLINE TEAMS

Polecamy Państwu Program realizowany na Politechnice Gdańskiej „Poniedziałki na Politechnice”. Jest to oferta bezpłatnych szkoleń dla nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych, wychowawców, edukatorów, wykładowców akademickich.  Szkolenia odbywają się raz w miesiącu, w każdy ostatni poniedziałek miesiąca o godz. 18.00 na platformie MS Teams. Tematyka spotkań dotyczy roli i sposobów budowania relacji w edukacji, uczenia (się) opartego na zaufania, pełnego przygody i pasji, emocji, a także poszukiwania źródeł motywacji innych niż oceny, nauczania opartego na grach, gamifikacji wspierającej budowanie motywacji do samodoskonalenia i współpracy. Organizatorem szkoleń jest: Centrum Nowoczesnych Technologii Politechniki Gdańskiej.
Źródło/strona: https://cne.pg.edu.pl/szkolimy/poniedzialki-na-politechnice

Dydaktyczne Piątki na Politechnice Gdańskiej – ONLINE TEAMS

„Dydaktyczne Piątki” to program cotygodniowych szkoleń metodyczno-narzędziowych dla nauczycieli akademickich, od 3. edycji (2022/2023) otwieramy nasz program i serdecznie zapraszamy nauczycieli wszystkich uczelni w Polsce. To program zaprojektowany jako przestrzeń wzajemnej inspiracji umożliwiająca wymianę doświadczeń i wspólne poszukiwanie rozwiązań. W każdy piątek w godz. 13.15-15.00 spotykamy się na webinariach online. Organizatorem szkoleń jest: Centrum Nowoczesnych Technologii Politechniki Gdańskiej. Źródło/strona: https://cne.pg.edu.pl/szkolimy/dydaktyczne-piatki

WIDEOTEKA PCG Academia

PCG Academia to firma zaangażowana w rozwój sektora szkolnictwa. Jesteśmy inicjatorem i partnerem licznych konferencji oraz webinariów eksperckich i produktowych. Naszym klientom umożliwiamy uczestnictwo w międzynarodowych wydarzeniach organizowanych przez naszych partnerów: Blackboard, Inspera, WEBCON czy Times Higher Education. Źródło: https://pcgacademia.pl/wideoteka/

Zaproszenie na konferencję LUMEN – 22-23 listopada 2022 r. – ONLINE

PCG Academia, Times Higher Education i Fundacja Rektorów Polskich zapraszają na ósmą edycję międzynarodowej konferencji dla liderów zarządzania uczelniami – LUMEN 2022. Konferencja odbędzie się w dniach 22 i 23 listopada w formule online i będzie połączona z galą wręczenia nagród dla polskich uczelni, sklasyfikowanych w najbardziej prestiżowym rankingu szkół wyższych na świecie – THE World University Rankings 2022. LUMEN 2022 to dwa dni, wypełnione wysokiej jakości, merytorycznymi wystąpieniami w obszarze profesjonalnego zarządzania szkolnictwem wyższym.

Zaproszenie na Konferencję ScienceCon 2022 – Prof. Arkadiusz Mężyk

Konferencja ScienceCon jest skierowana do władz uczelni oraz do osób odpowiedzialnych za zarządzanie nauką i zrównoważonym rozwojem. Udział w konferencji jest bezpłatny, ale o rejestracji decyduje Organizator. Zapraszamy do wypełnienia formularza zgłoszeniowego. 18 maja 2022 r. Collegium Novum, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie. Treść zaproszenia tutaj.
Źródło: https://pcgacademia.pl/wydarzenia/konferencje/sciencecon/#about

 

 

Uniwersytet Cyfrowy #4 – Zarządzanie dydaktyką w Uniwersytecie Cyfrowym

Gość Prof. Jerzy Pisuliński z Uniwersytetu Jagiellońskiego. Nagranie z podcastu#4 tutaj.

System kompleksowej obsługi procesów związanych z PRK i sylabusami – webinar

PCG Sylabusy to w pełni webowe narządzie do zarządzania sylabusami w szkole wyższej. System umożliwia przygotowanie, wypełnienie oraz upublicznienie zatwierdzonych sylabusów. Rozwiązanie adresuje potrzeby uczelnianej administracji, dydaktyków, koordynatorów przedmiotów, studentów, a także kandydatów na studia. Produkt wspiera też standaryzację procesu tworzenia i zarządzania sylabusami w szkole wyższej i podnosi jego jakość. Nagranie z webinaru tutaj.

Jak znaleźć złoty środek? Czyli wspólne cele wykładowcy i studenta – webinar

Webinar odbędzie się już w ten czwartek – 17 lutego 2022 r. o godzinie 18:00 na platformie Zoom. Zostały ostatnie wolne miejsca na webinar. Link do zapisów na wydarzenie: https://forms.gle/qBa4MA7wG3thKAyR8. Rejestracja trwa do 17 lutego 2022 r. do godziny 12:00. Więcej informacji tutaj.

Konferencja LUMEN 2021 ONLINE – podsumowanie wydarzenia

Konferencja LUMEN 2021 ONLINE dobiegła końca. W trakcie dwóch dni, nasze wydarzenie na żywo, w Internecie, śledziło przeszło 1200 osób z ponad 170 uczelni z całego kraju. Tym samym LUMEN, był najchętniej uczęszczaną konferencją, dotyczącą zarządzania szkolnictwem wyższym w Polsce w 2021 roku. W imieniu Organizatorów – PCG Academia, Times Higher Education i Fundacji Rektorów Polskich dziękujemy Państwu, że byliście z nami.Na blogu PCG Academia, zamieściliśmy pełną wideorelację ze wszystkich paneli i prezentacji jakie miały miejsce podczas konferencji LUMEN 2021.

Link do wszystkich prezentacji: https://pcgacademia.pl/blog/ 
Pełny program konferencji: https://lumen.edu.pl/program/
Link do strony: https://pcgacademia.pl/aktualnosci/podsumowanie-siodmej-miedzynarodowej-konferencji-lumen-2021-online/

Konferencja LUMEN 2021

Konferencja LUMEN to największe forum debaty na temat zarządzania szkolnictwem wyższym w Europie Centralno-Wschodniej. Zainicjowany przez PCG Academia w 2015 roku LUMEN, zrzesza setki osób zaangażowanych w profesjonalne zarządzanie uczelniami – rektorów, kanclerzy i menedżerów.
VII edycja konferencji LUMEN odbędzie się 23 i 24 listopada 2021 r. w formule online.
LUMEN 2021 poprowadzimy w trybie online, z udziałem prelegentów i moderatorów zgromadzonych w profesjonalnym studiu nagraniowym w Warszawie. Pierwszy dzień konferencji będzie poświęcony zagadnieniom o charakterze strategicznym, tj. wsparcie finansowe uczelni w ramach Krajowego Planu Odbudowy, ewaluacja działalności naukowej, internacjonalizacja oraz zrównoważony rozwój uczelni. Drugiego dnia, skoncentrujemy się na zarządzaniu operacyjnym i przedstawieniu konkretnych rozwiązań zarządczych oraz informatycznych mających na celu poprawę efektywności działania polskich szkół wyższych.
Zapraszamy Państwa do rejestracji i do aktywnego udziału w siódmej, międzynarodowej konferencji LUMEN 2021.​

Pełny program konferencji: https://lumen.edu.pl/program/
Źródło: https://lumen.edu.pl/

Jak prawidłowo przeprowadzić diagnozę strategiczną uczelni i powiązać ją z celami rozwojowymi – Piotr Pokorny, Piotr Stec – 22 listopada 2021 r.

Tematyka: W czasie webinaru prelegent zwraca uwagę na kluczowe elementy tworzenia strategii rozwoju uczelni – logicznie powiązane etapy planowania – prowadzące od wartościowych idei do konkretnych działań. Przywołuje także przykłady rzeczywistych praktyk i podejścia do konstrukcji strategii zaczerpniętych z polskiego środowiska akademickiego. Te małe „studia przypadków” stają się źródłem komentarzy oraz rekomendacji naszego eksperta. Link do Webinaru.

Źródło: https://irsw.pl/webinary-irsw-zarzadzanie-uczelnia/

Konferencja BbWorld 2021

Przekazujemy zaproszenie dla kadry zarządzającej uczelniami, administratorów e-learningu oraz dydaktyków na wyjątkowe wydarzenie online jakim jest BbWorld 2021. Tegoroczna edycja BBWorld odbędzie się w formie cyklu kilkudziesięciu różnej długości sesji odbywających się na przestrzeni dwóch tygodni, od 13 do 22 lipca. Sesje będą dotyczyły m.in: wdrażania modelu kształcenia hybrydowego, zaangażowania studentów w naukę online oraz wykorzystania danych i analiz w celu poprawy efektów kształcenia. Poruszone zostaną także zagadnienia budowania edukacji włączającej oraz modernizacji i optymalnego wykorzystania rozwiązań IT w edukacji. Wszystkie sesje będą prowadzone w języku angielskim.WIĘCEJ NA STRONIE

Forum Jakości 2021

Polska Komisja Akredytacyjna ma zaszczyt zaprosić do udziału w zdalnym seminarium z cyklu Forum Jakości, które odbędzie się w dniu 9 czerwca 2021 r. Link do strony PKA.

Forum Jakości 2021 

Forum Jakości 2021 –  28 maja 2021

Nagranie z webinaru „Wniosek o pozwolenie na utworzenie studiów – wzór proponowany przez PKA krok po kroku” z dnia 17 czerwca 2021 r.

Podczas webinaru ekspert Instytutu Rozwoju Szkolnictwa Wyższego Grzegorz Laskowski wskazuje najważniejsze informacje, które należy zamieścić we wniosku o pozwolenie na utworzenie studiów. Dokonuje przekrojowego połączenia zagadnień wynikających wprost z wzoru proponowanego przez PKA oraz zawartych w innych dokumentach wykorzystywanych przez recenzentów. LINK DO NAGRANIA

Podcasty LUMEN

LUMEN 1 na 1 – Podcast #6 – Transformacja zarządzania uczelnią Link
LUMEN 1 na 1 – Podcast #5 – Zarządzanie uczelnią niepubliczną Link
LUMEN 1 na 1 – Podcast #4 – Zarządzanie uczelnią niepubliczną Link
LUMEN 1 na 1 – Podcast #3 – Zarządzanie internacjonalizacją uczelnią Link
LUMEN 1 na 1 – Podcast #2 – Zarządzanie nauką Link
LUMEN 1 na 1 – Podcast #1 – Liderzy akademiccy Link

Zapraszamy do oglądania podcastów “O szkolnictwie wyższym z liderami zarządzania”. Ich celem jest upowszechnianie problematyki profesjonalizacji zarządzania uczelniami poprzez dyskusje z najwybitniejszymi autorytetami środowiska akademickiego. Organizator: PCG Academia, www.pcgacademia.pl, www.lumen.edu.pl

Wpływ społeczny – III kryterium ewaluacji jakości działalności naukowej”, dr K. Świerk-webinar IRSW

Obejrzyj nagranie webinaru „Wpływ społeczny – III kryterium w ewaluacji jakości działalności naukowej” dr Katarzyny Świerk, zorganizowanego przez Instytut Rozwoju Szkolnictwa Wyższego w dniu 6 maja 2020 r. W trakcie webinaru, przeprowadzonego w ramach akcji #PomagamyUczelniom, ekspertka IRSW odpowiada na pytania o podstawy oceny w III kryterium ewaluacyjnym, określa jak zidentyfikować wpływ społeczny, na co zwrócić uwagę w przygotowywaniu opisu wpływu, jakie źródła potwierdzające wpływ można wskazać i jak ich szukać i prezentuje dobre praktyki – na przykładzie brytyjskiego systemu REF. LINK DO NAGRANIA

Współpraca międzynarodowa – możliwości działania w trybie zdalnym

Piąte z sześciu zaplanowanych webinarów, którego celem jest wsparcie władz uczelni w podejmowaniu decyzji w dobie epidemii COVID-19. LINK DO NAGRANIA
Paneliści:
– Prof. dr hab. Marek Kwiek – Dyrektor Centrum Studiów nad Polityką Publiczną, Uniwersytet im. Adama Mickiwicza w Poznaniu
– Prof. dr hab. Wiesław Banyś – Wiceprzewodniczący Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Uniwersytet Śląski
– Prof. dr hab. inż. Stanisław Bielecki – Przewodniczący Komisji Współpracy Międzynarodowej KRASP, Politechnika Łódzka
– Dr hab. Maria Próchnicka, Prof. UJ – Sekretarz Polskiej Komisji Akredytacyjnej
– Prof. Łukasz Sułkowski – Prezes PCG Polska, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
– Prof. Jerzy Woźnicki – Prezes Fundacji Rektorów Polskich.

Wydłużenie ewaluacji naukowej – nowe regulacje i uwarunkowania działania uczelni

Czwarte z sześciu zaplanowanych webinarów, którego celem jest wsparcie władz uczelni w podejmowaniu decyzji w dobie epidemii COVID-19. LINK DO NAGRANIA

Paneliści:
– Prof. Łukasz Sułkowski, Prezes Zarządu PCG Polska, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
– Prof. Jerzy Woźnicki, Prezes Fundacji Rektorów Polskich
– Prof. dr hab. Stefan Jackowski – Członek Komisji Ewaluacji Nauki MNiSW, Uniwersytet Warszawski,
– Dr hab. Emanuel Kulczycki prof. UAM – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu,
– Prof. dr hab Jan Pomorski – Członek Komisji Ewaluacji Nauki MNiSW, Uniwersytet Marie Curie-Skłodowskiej w Lublinie,
– Dr Bartłomiej Skowron – Wydział Administracji i Nauk Społecznych, Politechnika Warszawska

 

Wpływ epidemii na rekrutację na studiach w perspektywie bieżącej i długoterminowej

Trzecie z sześciu zaplanowanych webinarów, którego celem jest wsparcie władz uczelni w podejmowaniu decyzji w dobie epidemii COVID-19. LINK DO NAGRANIA
Paneliści:
– Prof. Łukasz Sułkowski, Prezes Zarządu PCG Polska, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
– Prof. Jerzy Woźnicki, Prezes Fundacji Rektorów Polskich
– Dr Anna Budzanowska, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego
– Prof. Zbigniew Marciniak, Przewodniczący Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego
– Prof. Grzegorz Mazurek, Prorektor ds. Współpracy Zagranicznej , Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
– Leszek Lewoc, PCG Academia

Komunikacja uczelni w czasie kryzysu”, Mariusz Lorenc – webinar IRSW

Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinaru „Komunikacja uczelni w czasie kryzysu” Mariusza Lorenca, zorganizowanego przez Instytut Rozwoju Szkolnictwa Wyższego w dniu 29 kwietnia 2020 r. W trakcie webinaru, przeprowadzonego w ramach akcji #PomagamyUczelniom, ekspert IRSW odpowiada na pytania na czym polega specyfika komunikacji w sytuacji kryzysu, jakie są potrzeby i oczekiwania interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych w aktualnej sytuacji, kto powinien kształtować przekaz, jaka jest rola władz – liderów uczelni w czasie kryzysu, jakie są kluczowe cele oraz kluczowe poziomy komunikacji, w jaki sposób podawać informacje (zorganizowanie treści, wizualizacja), w jaki sposób wyjaśniać i nadawać sens faktom oraz decyzjom podejmowanym przez władze (cele, znaczenia, wartości), jak pomóc ludziom poszerzyć perspektywę oceny sytuacji (czas, pozycja percepcyjna, możliwości), jakich błędów unikać, co wpływa na wiarygodność komunikacji? Dowiedz się więcej o IRSW: https://irsw.pl/