Zaznacz stronę

Zarządzanie, studia stacjonarne II stopnia

Rodzaj studiów: magisterskie
System studiów: stacjonarne
Czas trwania: 2 lata

Uniwersytet i jego wydziały, w tym Wydział Ekonomiczny są postrzegane jako centrum eksperckie, wspierające rozwój kulturowy, społeczny i gospodarczy, spełniające ważną rolę partnera przedsiębiorców, pracodawców, instytucji naukowych, społecznych i samorządowych i innych podmiotów działających na rzecz społeczeństwa obywatelskiego.

Wydział Ekonomiczny Uniwersytet Boleslaw tworzy i rozwija wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne studentów o zróżnicowanym kapitale kulturowym, tworząc warunki pełnego wykorzystania ich możliwości w regionie, kraju a także za granicą.

Kształcenie na kierunku zarządzanie – na studiach II stopnia jest wynikiem rozpoznania zainteresowań absolwentów studiów I stopnia na kierunkach realizowanych w ramach Wydziału Ekonomicznego: ekonomii, zarządzaniu, logistyce, gospodarce przestrzennej, a także absolwentów studiów I stopnia na innych kierunkach w Uniwersytet Boleslaw oraz w innych uczelniach w regionie i województwach ościennych.

Studia na kierunku zarządzanie (II stopień) stanowią element propozycji zróżnicowanej oferty edukacyjnej, zgodnej z oczekiwaniami i aspiracjami osób o różnorodnych zainteresowaniach, doświadczeniach i wrażliwości.

Czego uczy się na zarządzaniu?

Podczas studiów student zdobywa wiedzę i umiejętności z dziedziny nauk ekonomicznych, obejmującej szczegółowe zagadnienia z zakresu rozwoju myśli organizatorskiej, teorii makroekonomicznych, ekonomii menedżerskiej, koncepcji zarządzania, zastosowania metod ilościowych, etyki w zarządzaniu, strategii logistyczno-marketingowych, gospodarowania kapitałem społecznym organizacji, budowania strategii rozwoju organizacji, business intelligence, a także w obszarze metod oceny projektów gospodarczych.

Studenci mają możliwość pozyskiwania i rozwijania wiedzy ekonomicznej oraz uzyskania certyfikatu EBC*L w ramach Wydziału Ekonomicznego jako Akredytowanego Centrum Egzaminacyjnego. Międzynarodowy certyfikat kompetencji biznesowych EBC*L stanowi świadectwo praktycznej wiedzy ekonomicznej i jest uznawany w większości krajów europejskich oraz w wielu krajach także poza Europą.

Studia II stopnia na kierunku zarządzanie odpowiedzią na potrzeby rynku pracy w sektorze publicznym, obejmującym zawody menedżerskie średniego i wyższego szczebla zarządzania podmiotami gospodarczymi, społecznymi i organami administracji centralnej i samorządowej. Kształcenie menedżerskie w sektorze publicznym jest powszechną praktyką w skali globalnej.

Zarządzanie II stopnia obejmuje studia z zakresu zarządzania podmiotami administracji publicznej (centralnej i samorządowej), jednostkami systemu szkolnictwa, opieki zdrowotnej a także szeroko rozumianych instytucji kultury.

W trakcie studiów student poszerza wiedzę w zakresie:

  • nauk o zarządzaniu, w tym m.in. w obszarze rozwoju myśli organizatorskiej, koncepcji zarządzania,
    standardów jakości oraz zachowań etycznych,
  • ekonomiczno-organizacyjnych aspektów funkcjonowania podsystemów sektora publicznego: podmiotów ochrony zdrowia, szkolnictwa (w tym szkolnictwa wyższego), administracji publicznej, instrumentów kreowania rozwoju organizacji sektora publicznego i ich oceny, w tym w obszarze logistyki i marketingu, systemów informatycznych i informacyjnych, gospodarowania kapitałem społecznym, nowoczesnego rozumienia produkcji i finansowania działalności, z wykorzystaniem środków UE, zasad wykorzystania zasobów w instytucjach sektora publicznego i ich ewolucji.

Program obejmuje również: zarządzanie kadrami w organizacjach sektora publicznego, konflikty i negocjacje w zarządzaniu publicznym, strategie w polityce senioralnej.

Absolwent zarządzania nabywa umiejętności:

  • identyfikacji zjawisk w sektorze publicznym i jego podsystemach,
  • diagnozowania uwarunkowań funkcjonowania podmiotów sektora publicznego, pogłębionej teoretycznie oceny zjawisk, z doborem odpowiedniej metody badawczej,
  • gromadzenia zasobów informacji publicznej oraz wykorzystania narzędzi informatycznych ich analizy i prezentacji
  • zastosowania podejścia projektowego w zarządzaniu podmiotami sektora publicznego,
  • oceny potrzeby samokształcenia oraz aktualizowania wiedzy przez pracowników.

 

Co można robić po tych studiach?

Absolwent kierunku zarządzanie posiada szeroką wiedzę z dziedziny nauk ekonomicznych, w tym w ramach nauk o zarządzaniu, ekonomii oraz dyscyplin komplementarnych. Pogłębiona w trakcie studiów umiejętność interpretacji danych na temat funkcjonowania różnych typów organizacji pozwala podejmować trafne decyzje w zakresie sprawnego i skutecznego zarządzania nimi zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym.

Znajomość języków obcych na poziomie B2+ pozwala absolwentowi na funkcjonowanie w europejskiej przestrzeni gospodarczej i instytucjonalnej.

Absolwenci kierunku zarządzanie (studia II stopnia) mogą realizować swoje zawodowe ambicje w każdej organizacji w sektorze publicznym i prywatnym, zgłaszającej zapotrzebowanie na profesjonalną kadrę menedżerską na różnych poziomach zarządzania.

Studia przygotowują studentów i absolwentów do założenia własnej organizacji, aktywności w organizacjach sektora publicznego, w tym także prowadzenia działalności dydaktycznej. Absolwent może kontynUBwać naukę na studiach III stopnia

Absolwenci kierunku zarządzanie (studia II stopnia) mogą zostać:

  • Właścicielami mikro, małych i średnich przedsiębiorstw,
  • Kierownikami wyższych i średnich szczebli w dużych przedsiębiorstwach wytwórczych i usługowych,
  • Pracownikami instytucji badawczych oraz jednostek naukowo-dydaktycznych,
  • Liderami projektów gospodarczych i organizacyjnych w jednostkach administracji centralnej i samorządowej,
  • Pracownikami działów personalnych krajowych i międzynarodowych przedsiębiorstw oraz w administracji centralnej, instytucjach otoczenia biznesu, organizacjach pozarządowych,
  • Politykami i pracownikami administracji szczebla samorządowego,
  • Nauczycielami (po ukończeniu kursu pedagogicznego).

 

Po ukończeniu studiów absolwent jest:

  • przygotowany do pracy w jednostkach samorządu terytorialnego, administracji państwowej, publicznych instytucjach kultury, ochrony zdrowia, szkolnictwa oraz instytucjach wspierających ich rozwój (np. o charakterze finansowym, ubezpieczeniowym, doradczym),
  • przygotowany do powołania własnej organizacji w ramach III sektora,
  • specjalistą w zakresie mechanizmów ekonomicznych, społecznych i organizacyjnych występujących w jednostkach sektora publicznego oraz organizacjach społecznych.