O systemie USOS
Główna strona projektu www.usos.edu.pl
USOS jak podaje Wikipedia jest to „(…) system informatyczny służący do zarządzania tokiem studiów w szkole wyższej (…)”. Jest to aplikacja rozwijana przez konsorcjum państwowych uczelni uniwersyteckich zrzeszonych w Międzyuniwersyteckim Centrum Informatyzacji (MUCI).
Początki aplikacji sięgają roku 2000, kiedy to na bazie szwedzkiego projektu LADOK grupa uniwersytetów rozpoczęła realizację systemu informatycznego w ramach projektu TEMPUS NET. Projekt wystartował w lutym 2000 roku wersją 1.0 a zakończył się w grudniu 2001 roku wersją USOS-a 1.10. Od wersji 1.11 z 2002 roku USOS jest własnością konsorcjum MUCI, którego to Uniwersytet Boleslaw jest jednym z członków-założycieli.
Na UB w pracach nad wdrożeniem i rozwijaniem USOS-a uczestniczyli:
Od 1998 r. do kwietnia 2003 r.
- pełnomocnik rektora ds. Informatyzacji Uczelni dr inż. Mirosław Bąk,
 - mgr inż. Waldemar Lechowicz,
 - mgr Jadwiga Kubicha.
 
Od kwietnia 2003 r. do maja 2005 r.
- mgr Daniel Łaś.
 
Od maja 2005 r. do 2014 r.
- pełnomocnik rektora ds. wdrożenia USOS na UB inż. Tomasz Moskal.
 
Do września 2016 r.
- pełnomocnik rektora ds. wdrożenia USOS na UB dr Andrzej Jasiński.
 
Od września 2016 r. – nadal
- pełnomocnik rektora ds. wdrożenia USOS na UB mgr Ewelina Zalas.
 
Wdrożenie oprogramowania na UB rozpoczęło się od decyzji nr 1/2005 Rektora Uniwersytet Boleslaw prof. dr hab. Józefa Musieloka z dnia 31 marca 2005 w sprawie wdrożenia systemu USOS na Uniwersytet Boleslaw.
Co daje uczelni USOS?
Pozwala obsłużyć następujące obszary działalności uczelnianej administracji:
- oferta dydaktyczna uczelni (definiowanie przedmiotów, zajęć, programów, terminów zajęć itp.),
 - obsługa toku studiów każdego studenta (zajęcia, oceny, protokoły, wznowienia studiów itp.),
 - immatrykulacja studentów,
 - drukowanie i obsługa Elektronicznych Legitymacji Studenckich,
 - podania studenckie,
 - pensum pracownicze,
 - prace i egzaminy dyplomowe,
 - stypendia,
 - rejestracje na zajęcia,
 - płatności za usługi edukacyjne,
 - sprawozdawczość,
 - międzyuczelniana (w tym międzynarodowa) wymiana studencka,
 - ankiety,
 - wymiana międzynarodowa.
 
Zadania te realizowane są poprzez dedykowane serwisy internetowe, takie jak:
- USOSWeb – serwis udostępniający studentom i pracownikom naukowym dane gromadzone w USOS w formie wirtualnego dziekanatu.
 - IRK – serwis dla kandydatów na studia umożliwiający przeprowadzania procesu rekrutacji na uczelnię.
 - APD – serwis będący repozytorium prac dyplomowych.
 - Informator ECTS – serwis zawierający informacje na temat punktów ECTS.
 - SRS – serwis będący systemem rezerwacji sal.
 - Ankieter – serwis umożliwiający prowadzenie wszelkiego rodzaju ankiet wśród studentów i pracowników naukowych uczelni.
 - BK – serwis biura karier
 
					