Wizerunek w social mediach – co widzi rekruter?
„Czy się stoi czy się leży, 2 tysiące się należy!” – tego typu statusy w mediach społecznościowych mogą nie zostać pozytywnie odebrane przez potencjalnego pracodawcę. Aby zbudować silny wizerunek, warto publikować posty w sposób kulturalny i przemyślany. Dobrze jest dzielić się swoją wiedzą ekspercką i śledzić wiadomości dotyczące branży, w której się specjalizujemy.
Kreowanie swojego wizerunku jest obecnie ważnym procesem. Jak zadbać o personal branding? Oto kilka sposobów:
Zarządzaj ustawieniami prywatności
Jeśli chcemy być postrzegani np. przez szefa czy rekrutera jako profesjonaliści, powinniśmy dbać o swój wizerunek, rozdzielając życie prywatne od zawodowego. Możemy zarządzać ustawieniami prywatności w social media – na tyle, na ile pozwala dany kanał – i kierować posty/zdjęcia/filmy do wybranych osób.
Analizuj, co publikujesz
Wyrażanie własnych poglądów, publikacja zdjęć, udostępnianie filmów czy memów, tworzenie statusów – wszystko jest dozwolone, w końcu jest to Twój profil. Warto jednak przemyśleć, jakiego typu są to treści i czy w oczach potencjalnego pracodawcy nie brzmią np. wulgarnie lub obraźliwie. Statusy typu: „Szlachta nie pracuje” lub narzekanie na byłego pracodawcę mogą postawić Cię w złym świetle.
Bądź sobą
Pasjonujesz się piłką nożną? Uwielbiasz rozgrywki szachowe, a może kochasz podróże? Nie bój się pokazywać swoich zainteresowań w mediach społecznościowych. Osoby aktywne, z pasjami są bardzo dobrze postrzegane przez innych. Warto również dzielić się swoimi zainteresowaniami zawodowymi i w ten sposób budować tzw. personal branding.
I na koniec… zastanów się, czy zatrudniłbyś siebie samego. 🙂
Przeczytaj również: porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/wymiar-czasu-pracy-na-pelny-etat-jak-go-okreslic