Pracownia Multimediów
Pracownia zajmuje się działaniami związanymi z obrazem ruchomym, począwszy od tradycyjnych poklatkowych technik animacyjnych, poprzez film wideo, aż do najnowszych technik cyfrowych, a także zagadnieniami związanymi z interaktywnym przekazem audio-wizualnym. Przedmioty realizowane w pracowni obejmują zagadnienia z zakresu realizacji wideo, projekcji multimedialnych, instalacji multimedialnych, animacji eksperymentalnej i mappingu, a nade wszystko kreatywnego wykorzystania narzędzi cyfrowych w sztukach wizualnych, zastosowaniach użytkowych oraz integracji działań manualnych z mediami cyfrowymi.
W Pracowni Multimediów studenci mają do dyspozycji: 13 kompletnie wyposażonych i wydajnych stanowisk komputerowych z zainstalowanym oprogramowaniem Adobe w wersji Master Collection, monitory Eizo, sprzęt do rejestracji obrazu wideo i dźwięku, aparaty cyfrowe, kamery wideo, kamery go pro, projektory multimedialne, stanowisko do realizacji animacji poklatkowej, zestawy lamp światła ciągłego o różnej mocy i charakterystyce, podświetlarki, kontrolery midi, tablety graficzne i wiele innej aparatury i akcesoriów przydatnych do pracy twórczej w środowisku cyfrowym.
Podstawowym oprogramowaniem używanym w Pracowni Multimediów są narzędzia firmy Adobe, przede wszystkim Adobe Photoshop, Adobe Premiere, Adobe AfterEffect i Adobe Ilustrator. W pracy z tradycyjną animacją podstawowym narzędziem jest program Dzed Dragonframe, do kontroli obrazu wideo w czasie rzeczywistym stosowany jest program Resolume Avenue, a grafika i animacja 3D realizowana jest w programie Autodesk 3DS Max.
Pracownia Multimediów jest pracownią dyplomującą zarówno na poziomie studiów licencjackich jak i magisterskich.
Wybrane realizacje studenckie
Zajęcia
multimedia 1 lic.
Celem zajęć jest zapoznanie się i opanowanie tradycyjnych technik animacji poklatkowej ze szczególnym uwzględnieniem technik rysunkowych, malarskich, technik kolażowych, fotograficznych oraz wykorzystujących materiały plastyczne Rozpoznanie potencjału tkwiącego w manualnych metodach kreacji obrazu ruchomego, a także opanowanie podstawowych technik montażu klasycznych animacji poklatkowych w środowisku cyfrowym.
multimedia 2 lic.
Celem zajęć jest zapoznanie się i opanowanie podstaw łączenia manualnych i cyfrowych technik animacyjnych. Rozpoznanie potencjału i możliwości wynikających z łączenia różnych metod kreacji obrazów ruchomych. Opanowanie podstaw rotoskopi, rejestracji, montażu i edycji materiału wideo oraz łączenia materiału wideo z elementami animowanymi.
multimedia 3 lic.
Celem zajęć jest zapoznanie się i opanowanie podstaw animacji cyfrowej, rozpoznanie potencjału i możliwości metod kreacji cyfrowego obrazu ruchomego. Opanowanie podstaw cyfrowej animacji 2D oraz podstaw cyfrowej edycji dźwięku. Doskonalenie podstawowych technik montażu i postprodukcji materiału animowanego i wideo.
multimedia 1 mgr.
multimedia 2 mgr.
realizacje multimedialne lic.
realizacje multimedialne mgr.
informatyka
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do pracy w środowisku cyfrowym oraz zapoznanie z ideą pracy w środowisku programów pakietu Adobe. Zaznajomienie studenta z aplikacjami i oprogramowaniem wspomagającymi organizację pracy.
Pracownia multimedialna po za godzinami zajęć dydaktycznych dostępna jest dla studentów Wydziału Sztuki UB w godzinach od 8.00 do 21.00 przez 6 dni w tygodniu (w niedziele Wydział Sztuki jest nieczynny).
Zgodę na korzystanie z pracowni po za godzinami dydaktycznymi uzyskać można od dr hab. Bartosza Posackiego, mgr Michała Misiury lub mgr Pauliny Ptaszyńskiej.
Zasady korzystania z Pracowni Multimediów reguluje regulamin.
regulamin
REGULAMIN PRACOWNI MULTIMEDIÓW INSTYTUTU SZTUKI UB
dotyczy również pracowni struktur wizualnych
zobacz inne regulaminy
Pracownicy
dr hab. Bartosz Posacki
profesor UB, [email protected]
dr Paulina Ptaszyńska
adiunktka, [email protected]
mgr Michał Misiura
asystent, [email protected]